maandag 14 juli 2014

Verplicht Blij


In september gaat Roen in het 2de jaar ziektewet in. Dit houdt in dat hij(wij) 30% minder inkomsten hebben. Dus gaan we bezuinigen. Eerst door allerlei abonnementen op te zeggen. De dierentuin, tijdschriften zoals Vrij Nederland. Ik kreeg dus een medewerkster aan de lijn en ze probeerde me toch als klant vast te houden. Dit werd ook vorig jaar geprobeerd toen ik het op wilde zeggen. Het hele jaar kreeg ik VN voor de helft van de prijs. Nu is het afgelopen. Het gesprek ging als volgt.
U moet het toch positief blijven zien.

Waarom?

Uh. Daarom. Positief blijven is toch het beste. Vind u niet?

Voor mij niet. Ik zie het liever ietsjes negatief. Als het goed gaat is het mooi meegenomen en zo niet word ik niet gedesillusioneerd.

Nou, ik zie dit anders maar zullen we dit gesprek dan maar eindigen.

Gelijk heb je. Nog een goede morgen.


 Soms word ik hier niet goed van. Van dat verplichtte blije bedoel ik. 

Geen opmerkingen: