zondag 13 januari 2013

Mijn Droom

Een weg naar? Wolken, bergen, een watertje met zeilbootje en riet langs de waterkant. Inderdaad, een zomers tafereel. In deze barre en koude tijden kun je daar heimwee naar hebben. Ik doe mijn ogen dicht en in gedachten ben ik daar. Ik voel dan wind door mijn lange haren en over mijn huid gaan als de vingers van een minnaar. Ik hoor de vogels kwiteren en kwelen zoals ze vroeger zeiden en hoor dan  het klotsen van het water tegen de oever van het meer en het geflapper van de zeilen in de verte. Ik reis met dat zeilschip mee naar een zacht tropische eiland. Daar  doe ik mijn koffer open en ontdek dat mijn minnaar daarin is geslopen. We nemen samen een drankje op het terras kijkend over de zee. Ach, was het maar geen droom, zucht. Dit was mijn inspiratie tijdens het tekenen van dit idyllisch landschap.  

Geen opmerkingen: