vrijdag 11 januari 2013

Blijdorp Zoo



Gisteren hadden Roen en ik een date. We gingen naar de Zoo! Dit stond al weken vast maar het kwam er niet van. Of het regende of mijn lief moest werken. Maar gisteren? Yep. We spraken af dat we naar Oceanië zouden gaan. Deze hadden we expres vermeden tijdens de vorige bezoekjes totdat het weer zwaar …… zou zijn. Wat is dat gebouw groot! En vooral de zaal waar we midden in de vissen stonden, zaten of hingen was prachtig. Er hing daar een  overdonderde rust uit. En behalve een blèrend blaag vonden we de rust om te gaan zitten en die rust te ondergaan. Ook probeerde we dit te fotograferen. Moeilijk! Ik had over de honderd foto’s  genomen en er blijven nu 20 van over. Hoe doen ze dit nu om ze zo mooi te portretteren? Ik denk dat er dan veel meer verlichting is want op de meeste foto’s waren de vissen grijze schimmen terwijl met het blote oog ze prachtig gekleurd zijn. Mooi grijs is ook niet lelijk. De enigste 3 bakken met de kleine kwallen waren gemakkelijker te fotograferen vandaar dat er vandaag op mijn blog foto een stel kwallen staan. 


Geen opmerkingen: