dinsdag 15 januari 2013

Ik snap er niks van.

Levenstrap

Ik luister regelmatig naar de radio Nederland 1. Daar komt het dagelijks wel en wee van de wereld en omstreken langs. Zo hoorde ik dus een van de vele onheilsprofeten. Hij vertelt dus met droge ogen dat jongeren en ouderen hetzelfde bedrag betalen alleen de jongeren betalen te veel en de ouderen te weinig. Hij vergeet dat de ouderen al tig jaar hier aan bijdragen en dat de jongeren nog beginnen met betalen. Vroeger heette dat de solidariteit. Ik snap dit niet of heeft hij last van een te vroeg dementieel syndroom. Het lijkt alsof er in het verleden niets is betaald aan deze fondsen. Voor de crisis groeiden de bomen tot hoog in de lucht en nu lijkt het alsof de bomen worden gekapt bij het eerst lootje ontspringt uit een zaadje. Waarom is hij zo bang? Hoeft niet want er wordt dus bezuinigd op de gezondheidszorg, AWBZ enz.  Dus worden de nu toekomstige oudere niet meer zo oud. Ook zijn ze erg verbaasd dat er nu een cumulatie van ouderen gaat komen.  Dit wisten ze al in de jaren 50 toen we een zeer vruchtbare natie waren. Dit ook als dank aan de Katholieken kerk die trouw langs de deuren ging om te vragen waar de kinderen bleven als dit naar de zin van meneer de pastoor te lang duurde. Dus nu na 63 jaar komt de pensionering van de babyboomers als een volslagen verrassing! Ook wordt er vergeten dat wanneer de jongeren aan hun pensioen toe zijn de boomers al of door de oven heen zijn gegaan of onder de groene zoden liggen. Ik wilde dit even zeggen. 

Geen opmerkingen: