dinsdag 23 september 2014

Zoekt en gij zult vinden.


Dat klopt niet altijd. Roen weet dat een van mijn grote liefdes lezen is. Boeken heb ik verslonden. Heel veel boeken. Om maar ergens anders te zijn. Niet hier. Dan ben ik terug in verleden of in de toekomst. Op aarde of in Verweggistan in het heelal. Hij heeft mij een bieb abonnement gegeven. Deze staat in Rotterdam en gróót dat die is! 6 Etages hoog en laat ik het niet eens over de oppervlakte per etage hebben. Eerst ging ik met het papiertje en identiteitsbewijs om mijn pas te halen. Simpel, dacht ik. Dus niet. Er stond geen klantnummer en wat later bleek stond ik 2 x in de computer. Ik ben wat gegroeid, door de jaren heen, maar 2 X? Het is in orde gekomen dus ging ik de boel verkennen. De romans kon ik zomaar vinden. Maar de rest, hoe stond alles geclassificeerd? Zo zocht ik het boek van Geert Mak van zijn reis door Amerika. Stond het onder reisboeken? Of onder Amerika? Ik vond het niet. Joseph Cambell, mijn mythologie meester. Waar kan ik hem vinden? Hebben ze hem? Alle godsdiensten stonden in groepen. Maar waar staat hij? Hij behandelt alle godsdiensten. Ik denk dat ik in hun computer moet gaan duiken. Misschien vind ik het daar anders ga ik héél hard HELP roepen en mogen ze me de helpende hand toe steken. Komt in orde

Geen opmerkingen: