vrijdag 19 september 2014

Trots op Jessebes

Vlietlanden Vlaardingen Broekpolder Midden Delfland
Avonturen met Jesse.

Ik had eerder deze week twee maal een half uur overgewerkt en was vandaag dus al om 12.00u thuis. Ik was doodmoe en ben eerst twee uur gaan slapen. Daarna had ik een idee. Het leek me leuk om via de Poldervaart naar Vlaardingen te gaan en daar richting Broekpolder te gaan op zoek naar de Vlietlanden.

Zo gezegd zo gedaan, maar ik ben volkomen onbekend daar, dus een paar maal gevraagd. Op een gegeven moment, zag ik bordjes Broekpolder en Dave een collega had me verteld hoe mooi het daar is, en eerlijk is eerlijk, dat is het er ook.

Ik merkte aan Jesse dat ondanks dat ik de snelheid op 12km p/u had gezet, dat ze behoorlijk aan het hijgen ging.

Ik dacht tijd om even Els te bellen om te zeggen dat dit een wat langer uitje aan het worden is. Vervolgens Jesse op de scootmobiel getrokken en tussen mijn benen laten zitten. Dat was erg vreemd voor haar dus een tijdje erg voorzichtig moeten doen en moeten corrigeren. Het fietspad was asfalt dus dat werkte mee.

Op een gegeven moment zouden we naar mijn gevoel naar rechts moeten, en daar hield nu juist het asfalt op en werd gravel. Ik hield Jesse goed vast, maar ze zag van alles, onder andere haasjes, konijntjes en een paar eekhoorntjes. Ondertussen reden we ongeveer twintig km p/u over het gravel en het schelpenpad, wat redelijk reed, al dacht ik oh wee als ik nu een lekke band krijg. Het was prachtig om langs de Vliet te rijden en ik dacht op een gegeven moment Vlietzicht of i.d. te zien en ik zocht een plekje om Jesse te laten drinken. Ze had het overigens zittend op de scoot en links en rechts kijkend wel echt naar de zin. Bleek dat ik aan de verkeerde kant van de Vliet zat, en daar ging de kans op een plaatsje waar gedronken kon worden.


Uiteindelijk kwamen we bij de molen in Vlaardingen. Gelukkig iets bekends en van daaraf wist ik de weg naar huis.

Uiteindelijk zijn we dik twee uur weg geweest, en we zien het allebei als een uiterst geslaagd experiment. Ik neem volgende keer alleen een flesje water mee. Mijn nieuwe scoot deed het overigens prima.

Jesse ligt nu uitgevloerd aan mijn voeten en Els en ik hebben net een lekkere hutspot met worst achter de kiezen.

Geen opmerkingen: