dinsdag 9 september 2014

Me and Bobby Mc Ghee



Dit is een oud lied gezongen door vele artiesten o.a. Janis Joplin. Dit lied heb ik via haar leren kennen in een periode dat ik nogal worstelde met het concept ‘liefde”. Wat is dat? Kan ik dat? Ik had ook toen bijna gevraagd van zoiets als ‘Kan ik het eten?’  Door te luisteren naar haar muziek begon ik het een beetje te begrijpen en ook mijn oude, stiekeme liefde voor country muziek speelt hierin een rol. Dit genre heb ik in mijn tijd in de U.S.A. leren waarderen want daar werd je hiermee doodgegooid. Op de radio en tv, overal hoorde ik het. En als het geen country was dan was 't Mexicaanse muziek geblazen. Dat laatste was geen blijvertje. http://youtu.be/VCHQxpgJUu0 Hier zijn twee versies van dit lied. Jerry Lee Lewis en Kris Kristofferson zijn de uitvoerende artiesten. Nog steeds nemen de huidige musici dit nummer in hun repertoire op want wat eens mooi is blijft mooi. Altijd.  

Geen opmerkingen: