Twee maanden geleden ging ik met PractiComfort praten
over het inruilen van mijn Wals 15, zoals mijn eerste scootmobiel heette. Het
was een hele dure geweest, en ik kreeg gelijk de eerst maand al een probleem
waardoor ik een paar keer flink geschrokken ben. Een keer hield mijn scoot er
midden op een kruising mee op en de RET bus die keihard remde kwam op 10 cm van
me vandaan tot stilstand. Binnen een uur werd ik door een taxibus incl.
scootmobiel opgehaald, maar ik was ‘m vervolgens dik 10 dagen kwijt, terwijl
het wel het middel is waarmee ik op en neer naar mijn werk moet. Om het goed te
maken kreeg ik een waardebon van € 250,- en dat bracht mijn vertrouwen in
PractiComfort een beetje terug. Het duurde wel een behoorlijke tijd voor ik
over de schrik heen was, want je moet er uiteindelijk blindelings op kunnen
vertrouwen. Wel merkte ik dat hoe langer ik er op reed hoe stugger hij eigenlijk
bleek, zodoende dat ik over een inruil
ging denken.
Een vertegenwoordiger was er snel, en vertelde me dat
de wals een erg oud model was waar hij niet veel voor terug kon geven, dus als
ik een andere wilde moest ik flink bijbetalen. Meer dan Els en ik ons konden
veroorloven. Dus gingen we een model lager in de categorie, en kochten de
cyclone 22. Die bleek een stuk beter tot ik er 14 dagen geleden achter kwam dat
die cyclone 22 ergens anders een dikke € 2500,- minder kostte. Hierop werd ik
boos en heb dat via de sociale media breedvoerig laten weten ook.
Volkomen onverwachts belde de manager
klantentevredenheid op en die vroeg hoe hij mijn voor hem wel begrijpelijke
ontevredenheid kon goedmaken. We kwamen tot hele redelijke afspraken en ik was
daar ook helder over in mijn beoordeling op bijvoorbeeld TrustPilot. Ik stelde
mijn mening bij van een 1 naar een acht. Vervolgens krijg ik opnieuw dezelfde
manager aan de telefoon, en die wilde weten waarom ik nog niet 100% tevreden
was. Ik vertelde hem het complete verhaal over de schrik, de inruil, het feit
dat ik bijna € 10.000,- aan PractiComfort betaald had, overigens met
onderhoudscontract, thuisbrengservice en dergelijk, en dat ik nu weliswaar een nieuwe scoot zou krijgen maar
nog niet diegene die ik graag had willen hebben als zij wat redelijker waren
geweest met de inruil. De manager dacht helemaal met me mee en zag de
redelijkheid van mijn gedachtengang in, en dus heb ik nu een Hurricane 30
gekregen, een schootmobiel van het laatste model, een actieradius van 70km, 2
110 ah accus , waarmee deze 20km p/u kan en een waardebon waarmee ik de eerste
reparaties kan betalen.
Ik moet eerlijk zeggen dat PractiComfort me in alle
mogelijke wensen is tegemoed gekomen en ik nu mijn oordeel ook op Trustpilot
zal bijstellen naar een TIEN, een cijfer wat ik nauwelijks of nooit geef.
Ik durf nu ook rustig te zeggen dat dit hele gebeuren
me verbaasd heeft en boven elke verwachting was. Ik heb dan ook nog niet eerder
meegemaakt dat een bedrijf zoveel waarde hecht aan hun reputatie en de relatie
met hun klanten, en dat ik eerst nog wantrouwig was of ze woord zouden houden,
maar ze maken hun woord ook waar.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten