zondag 21 september 2014

Hilversum 2

Een tweede blogje over Hilversum toen ik er opgroeide van 1966 tot 1976.
Vandaag over de Draversbaan, de Willibrord kerk en de van Riebeeckweg waar ik met mijn ouders woonde. Het stukje is vier jaar geleden geschreven.

Hilversum 2

 
Draversbaan 2 
© www.oudhilversum.nl

Vandaag tijdens het uitrusten van een lange ronde met Jesse die ook nog gecombineerd was met een lading boodschappen halen. Ik kwam stevig transpirerend thuis en Rose heeft eerst de voordeur opengedaan en de riem van Jesse afgedaan, en vervolgens na mij de opdracht gegeven te hebben te gaan zitten heeft ze de boodschappen uitgepakt en opgeruimd. Ze zette direct bij thuiskomst mijn kruidendrank die drie kwartier had staan pruttelen naast me neer dus daar mag ik nu van genieten. Silkscreenprint sportpark Hilversum dudok
Ze bleek ook al gestofzuigd te hebben, en stond daarna klaar om richting Bert onze fysiotherapeut te gaan ter bestrijding van de stijfheid van haar heupen die door al het gehobbel van het afgelopen jaar behoorlijk wat te verduren hebben gekregen.   Van Riebeeckweg 4 Daarna begon ik onze laptops even uit te zuigen. Ik heb eerst vorige week een poging gedaan om de achterkant van onze computers eraf te Van Riebeeckweg Hilversum luchtfoto dichterbij ++  schroeven en ze zo eens schoon te maken. Ze zijn uiteindelijk vrijwel dagelijks in gebruik en ik deed het min of meer op advies van een deskundige opgenomene op mijn werk. Nou, dat bleek een frustrerend karweitje want zowel de Toshiba als de HP werkten niet mee. Van Riebeeckweg Hilversum luchtfoto Vanmorgen heb ik gewoon met zo'n flutstofzuigertje(€ 1,59) van de Action, werkend op een usb poort zowel de toetsenborden, de roosters. vertilatiegaten e.d. schoongezogen en er kwam heel wat uit. De troep die je verzamelt is enorm. Nu eet of drink ik nooit boven het toetsenbord maar desalnietemin kwam er toch aardig wat stof en kruimelgoed uit. Kortom dat was een goed advies. Draversbaan Hilversum uit de Lucht 

Na mijn stuk "Hilversum 1" heb ik nog wat doorgezocht op allerlei sites, en heb zelfs even met google earth in onze oude achtertuin in Hilversum gekeken. Daar is de laatste 34 jaar maar weinig veranderd. Draversbaan Hilversum ElandOp de van Riebeeckweg 2 Hilversum + Huisje v Dudok 1959 arch. Blokdijk zit inmiddels de Dierenambulance Hilversum en de oude villa op de Hoek van de van Riebeeckweg en de Soestdijkerstraatweg staat er ook nog. Deze villa was eveneens zeer  tot mijn verbeelding sprekend. Het is een pand met een prachtig torentje en doet een beetje denken aan Villa Kakelbond uit Pippi Langkous. In die villa ben ik vroeger nooit geweest, maar in de tuin stond een huisje waarin mijn vriendjes en ik veel tijd hebben doorgebracht.Villa op de hoek van de van Riebeeckweg en de soestdijkerstraatweg Dat huisje kon ik via de satelietfoto's Van Riebeeckweg St, Willebrorduskerk niet meer vinden. Ik denk dat dit gesloopt is.
Zo kon ik eerst ook nauwelijks foto's vinden van de atletiekbaan en de draversbaan, maar via diverse Dudok sites heb ik dan toch afbeeldingen gevonden. Op de plaatjes nu is het overigens nog mooier dan in werkelijkheid vroeger. Ik weet wel dat de staat van onderhoud toendertijd,Villa op de hoek en bushalte zo rond de zeventiger jaren belabberd was en nu ziet het er veel beter uit. De eerste foto, wederom in zwart wit komt van de site oud hilversum. Ik ben daar gratis lid van geworden en denk dat zolang ik de oorsprong noem de plaatjes vast wel mag gebruiken. Het is overduidelijk een gebouw van Dudok. Hilversum staat er vol mee.
Naast foto's van de villa en mijn ouderlijk huis is er nog een foto uit eigen archief te vinden waar de st. Willibrorduskerk op staat waar ik zoveel diensten heb bijgewoond en meegevierd. Het is een heel raar idee nog steeds dat die kerk alweer bijna 15 jaar geleden gesloopt is. Meer plaatjes bij Hilversum 3. Voor nu gegroet.

Geen opmerkingen: