maandag 22 september 2014

We beginnen steeds meer op elkaar te lijken.

Ik sta bekend als een chaoot. Tijdens gesprekken spring ik vaak van de hak op de tak. Elke dag begin ik alles weer opnieuw. Wanneer ik iets zorgvuldig opruim kan ik het prompt niet meer vinden. Dus “chaoot” is mijn middel naam. Roen stond vaak dit alles met grote ogen en onbegrip te volgen. Hoe kan je dit doen? Waarom ben je dat vergeten? Ik heb het je al zo vaak verteld. Ga zo maar door en nooit kon ik een goed antwoord geven. Het is de aard van het beestje zullen we maar schrijven.
Nu hij dagelijks trouw zijn medicijnen neemt beginnen deze eigenschappen zich ook bij hem te manifesteren. Nu wordt die gek van zichzelf. Ziet dingen over het hoofd en begint prompt het huis te ruimen. Probeert mij te enthousiasmeren om mee te doen. Soms ga ik erin mee en soms niet. Kortom: een oud conflict punt in een nieuw jasje.

Ik heb er bij mij mee leren leven. Het is wat het is,  mompel ik dan, zucht even en ga dan verder. Hij is pas aan het begin van dit leertraject. Van dit blog uit: Sterkte Jeroen! Je komt er wel”.  

Geen opmerkingen: