donderdag 18 september 2014

Hilversum 1


Hilversum 1

 

Na veel drukke dagen en weinig inspiratie vandaag om tot een nieuwe nieuwsbrief voor de Wereldwinkel te komen dan toch nog een blogje. Dit onderwerp komt voort uit de zoektocht op het WWW over in eerste instantie de EUROhal, die na wat studie toch duidelijk de Expohal HilversumEXPOhal bleek te zijn. Grappig hoe je soms vertrouwd op je geheugen, en er dan op gewezen wordt dat dit toch niet helemaal perfect werkt. Zo had ik gisteren ook mijn French Sister aan de lijn en we hebben lekker bijgepraat en zijn inmiddels weer helemaal bij, maar zij wees me erop dat niet mijn oudste broer in Hilversum in het mooie stadhuis getrouwd is maar zij. Mijn oudste broer is in Naarden getrouwd, de plek waar zijn vrouw vandaan komt. Maf Ford Thunderbird in Expohal Hilversum zoals zulke zaken door elkaar heen kunnen lopen.
Vorige week toen ik bezig was met Packhard deluxe in expohal hilversum het blog/ of de reportage over het uitje met de medewerkers van de Wereldwinkel Schiedam dook ik in memory lane. Via de EXPOhal kwam ik bij allerlei beurzen en concoursen terecht die daar gehouden zijn. Ik heb er ook veel speldagen gehad tijdens vakanties. De zogenaamde Zomervakantieweken. Ik geloof dat het Expohal samenzangkindervakantiewerk heette!! Helemaal zeker weet ik dat niet. Ook was er met kerkelijke feestdagen altijd samenzang. Expohal hilversum met prachtige oude bussen 1969 Soms door het leger des heils, soms ook omroepkoren of andere bijeenkomsten. Samen met mijn ouders ben ik er zodoende ook vaak geweest. Ik vond het een indrukwekkend gebouw. Expohal publiek Er waren allemaal prachtige brede ruimtes overspannen door prachtige lange stalen overspanningen, en aan de zijkanten waren er ook verdiepingen met brede trappen, die je op de openingsfoto uit 1960-10-12, goed kunt zien. Op de foto rechts overigens ook van die fantastische bussen uit die tijd. De EXPOhal stond op het sportpark, bij de Soestdijkerstraatweg in Hilversum. Er was toen wij er in 1966 kwamen wonen net een nieuw station en een eigen halte gekomen, genaamd Hilversum Sportpark. Hilversum sportpark (met zo'n prachtige groene trein erbij) Daarna kwam er voor Hilversum nog 1 station bij geloof ik. Ik geloof dat TV Toren Hilversum dit Hilversum Noord(of Media Park) heet. Je kunt daar het best uitstappen als je naar de NOS wilt of richting TV of KPN toren, waar mijn oudste broer nog langdurig gewerkt heeft.Hilversum halte Sportpark Er lag nog veel meer op dat Sportpark Hilversumsportpark. Onder andere de draversbaan, de atletiekbaan, de maneges en een voor die tijd grote parkeerplaats. Dat komt in deel 2. Tot zover.

Geen opmerkingen: