vrijdag 20 september 2013

Kippenvel

Ella Fizgerald
Herfst. Het zit er aan te komen. Wanneer Jesse en ik buiten lopen voelen we regendruppels op onze huid. Ze variëren van zeer fijn tot fikse regenbuien. Dan zet Jesse haar oren op regenstand en sjokt ze naast me verder verlangend naar haar heerlijke warme mand. Dit weer vind ze maar niets totdat ze vrij is. Dan is alles lekker. We horen de bladeren ruisen al nagelang hoe hard de wind waait. Ze ruisen totdat de bomen beslissen dat het tijd word om de pyjama’s aan te doen vlak voor het slapen gaan. Deze zijn in verschillende kleurtonen en worden afgeworpen wanneer het zover is. Dan neurie ik soms het prachtige lied “Stormy Weather”. Net als Summertime is deze door diverse artiesten vertolkt. Soms waagt zich er een jongeling aan. Dan denk ik, leuk geprobeerd. De oudere zangeressen zijn hier meester in om dit lied zo te zingen dat ik kippenvel krijg. 
  Ze is en blijft de beste http://youtu.be/teXOPAFMOp0 


Geen opmerkingen: