vrijdag 27 september 2013

Archiveren is een kunst.


Ik ben nog druk bezig met het kerstcadeau voor de familie die tegenwoordig in Arnhem wonen. Dus duik ik in mijn archief om een speciaal mapje te maken waaruit wij kunnen kiezen.  Het archief is slordiger dan ik had verwacht dus moet er de stofkam doorheen. Het moet genummerd worden. De dubbelen moeten eruit. De nieuwe toegevoegd. Mapje samengesteld. Daarna gaan Roen en ik achter de pc zitten om de mooiste te selecteren. Leuk zal dat zijn want ik heb er nog een aantal die ze nog niet kennen. Ik zie Miezemous achter haar oren krabben. Er ontstaan enkele vermoedens, want ze is gehaaid die schoondochter van ons. Misschien wordt Lotte nog ondervraagd? Dan denk ik aan de verfijnde vorm van marteling die de Chinezen hebben bedacht. Arme Lotte! Maar ook zij zal het niet weten, hoop ik. Maar dit is tussenpret. Nu moet ik weer verder gaan met het archiveren. Wanneer ik klaar ben zal er een gejuich klinken uit ons appartement en zingen wij  “ alleluja” terwijl onze beesten uit frustratie proberen uit te breken.


1 opmerking:

Roenje zei

Leuk Els, beetje nieuwsgierig maken hé!!
Groetjes Hot