zaterdag 7 september 2013

Klussen


Alles wordt gepakt en verstrooid over de vloer.
Daar liggen de te monteren delen in die hoek.
Daar de stukjes hout en aluminium platen in de andere hoek.
Huishoudtrapje staat garant voor het bereiken van onbereikbare delen.
Stofzuiger staat ernaast.
Vijlen, hamers, en gutsen
Hout en staal boren,  schroefmachines en ander ongein.
Alles ligt verspreid over de vloer
Ik loop te puzzelen waar ik mijn voeten zet zodat ik vooruit kom
daar waar ik wil zijn.  
De katten en Jesse lopen gestrest door elkaar.
Krijgen onderling ruzie want happen naar de baas dat mag niet.
Roen, wiens goddelijk lijf glimt van het zilte vocht
En ik die probeert zijn grenzen in de gaten te houden
Want soms, heel soms voelt hij zich als vroeger
Mateloos en grenzeloos met het gebruik van zijn energie
Hij vergeet dat de dingen zijn verandert en dat de energie een limiet heeft.
Toch zijn we beiden blij wanneer de keukenoppervlakte vergroot is.
Zijn energie is niet voor niets gebruikt
Na gedane arbeid is het zoet rusten nadat ik hem naar bed heb geschopt.  



1 opmerking:

Roenje zei

En wat kan tevreden rusten dan lekker zijn.