zaterdag 14 september 2013

Trots

Jesse naast Scoot

door HOT

Vandaag schrijf ik eindelijk een stukje over Trots zijn. Eerst zou dit stukje "Trots op Jesse" heten, maar de titel is ingekort.
Waarom, deze vakantie hebben we een aantal zaken gedaan die geheel nieuw waren, of klusjes gedaan op een nieuwe wijze en daarmee dingen veranderd die gezien ons veranderde leven echt groots zijn.
Om te beginnen heb ik sinds kort een scootmobiel. Het rijden daarmee is nog een hele kunst. Ondanks dat ik per auto ontzettend veel kilometers heb afgelegd is dit een totaal andere gewaarwording. Het is overigens wel een vierwielscoot. Zo'n ding is 60 cm smal en ondanks schokbrekertjes voel je iedere putdeksel, stoepje, hobbel, of oneffenheid in de weg. Er zit een zogenaamde schildpadknop op en een hazenknop  Met de laatste ga je ongeveer 15 km p/u dus snel ben ik niet. Desalniettemin reed ik tijdens mijn eerste ritje bijna een collega omver. Nu zijn we een stukje verder en ondanks wat tegenstand en geblaf van Jesse, draaft ons Griekse Grietje nu heerlijk naast me mee en is al gauw buiten adem, want normaliter wandelen wij alleen met haar. Toch vind ze het nu gewoon leuk, en ze houd goed mijn snelheid in de gaten.

Verder heb ik afgelopen weken boven de keukenkastjes met trespa en aluminium schuifdeurtjes aangebracht. Het was veel werk en allemaal hoog boven mijn macht, en bepaald geen soepel materiaal. Ik heb het in drie dagen gedaan en nam steeds een dag pauze ertussen en daar ben ik razend trots op. Vroeger zou ik dit karwei in een keer gedaan hebben en me gegarandeerd geforceerd hebben en nu heb ik het zonder forceren, inclusief tegenslagen gewoon tussendoor kunnen weg leggen en is het karwei nu ook geslecht. TOP

Het is een heel andere manier van klussen doen, maar ik ben er blij en gelukkig mee.

Groet

Geen opmerkingen: