zondag 8 september 2013

Gezocht! Inspiratie!

Vanochtend toe ik uit mijn bedje kroop merkte ik tot mijn grote verbazing op dat ik iets mistte. Het koste me wat tijd voordat ik wist wat ik miste. We lieten ons hondje uit en ik dacht; jich! Ook mijn ontbijt, dat als die ogen had mij mismoedig aan zou kijken. Het tekenen, koken, tv kijken alles was mistroostig. Ineens begreep ik wat ik verloren was. Het was inspiratie. Ik had nergens meer inspiratie voor. Ik was het kwijt. Ik vroeg het aan mijn lief of hij wist waar ik het had gestopt. Hij wist het niet. Ik vroeg het aan onze viervoeters of zij dit wisten en zij keken mij verbaasd aan en wisten het ook niet. Ik zocht het in de boeken, in de muziek, in mijn teken of schildergerei; neen dus. Ik zocht het overal en nergens, helemaal niets gevonden. Wat moest ik doen! Ik liep vast en begon te krijsen, te gillen en te huilen totdat ik de armen van mijn lief voelde die mij liefelijk vasthield terwijl ik wakker werd door deze enge droom. 

Geen opmerkingen: