zondag 21 oktober 2012

Lather

Zanger

We wonen vlak bij een mooi klein parkje, het "Juliana park" en in de zomermaanden worden er hier regelmatig cultuurborrels gegeven en soms komen er andere thema’s aan de orde. Dus op 30 april vorig jaar was er een Koninginnen feest met koren, dansgroepen enz. Zo was daar ook een groep van wat wij geestelijk gehandicapten noemen. Ze krioelden overal doorheen. Jesse en ik met fototoestel waren er ook. Jesse was aan een grote vriend, de boom, vastgeknoopt want bij dit soort gelegenheden trekt ze als een onvermoeibaar trekpaard en de combinatie Jesse en ik aan ’t fotograferen dan gaat moeilijk. Dus leunde ik tegen die onverstoorbare vriend en knipte dat het een lieve lust was. Er was daar ook een circus meester die alles aan elkaar zong en praatte. Hij was bijzonder lief tegen de "kinderen" en met enkelen zong hij een paar liedjes mee. Ze hadden de dag van hun leven. Dus, al zeg ik het zelf, heb ik daar een aantal fraaie foto’s van gemaakt. Ik zocht er een aantal foto’s hiervan en liet Hot de beste kiezen. Ik kon het niet. https://www.youtube.com/watch?v=2Pzb3AOYTcQ   De laatste dagen dacht ik eraan om hier een blog over te schrijven en steeds dacht ik ook aan een nummer van Jefferson Airplaine. Dit nummer “Lather” is een van de mooiste, ontroerendste ballads die ik ken. Klik erop en laat het je ziel raken.  

 

 

Geen opmerkingen: