dinsdag 2 oktober 2012

De markt



We zitten na te genieten met een bakkie koffie nadat we naar de markt zijn geweest. Beiden vinden het erg leuk op de diverse markten bij ons in de buurt. Dinsdag en Zaterdag is er een op de Blaak te R’dam, Donderdag bij de Marconieplein en Vrijdag in Schiedam zelf. Op de Blaak is er dan gelijker tijd ook een rommelmarkt, een wederzijdse verslaving van ons. Er liggen een groot aantal voetstappen van ons terwijl we slenteren langs de kramen. We zijn gek op groentes en fruit, kaas en vis, en het scheelt hier enorm qua prijs vergeleken met de supermarkten. Moet je wel alles van het seizoen nemen. Ook staat daar Jaap met zijn kledingkraam. Bijna mijn hele garderobe komt bij hem vandaan. En vanuit de rommelmarkt is een groot deel van ons huis ingericht. Vanaf de tijd dat ik zelfstandig woon loop ik langs rommelmarkten en door de loop van tijd heb ik een aardig oog voor gekregen om het aparte en mooie te vinden. Ik heb er oog voor gekregen. Vandaag hielden we het braaf bij de groente en fruitkramen. Dat wordt dus smullen!! 

Geen opmerkingen: