vrijdag 5 oktober 2012

Er zijn van die dagen


Begin dit jaar ben ik voorzitter van onze VvE geworden samen met nog 2 andere bestuursleden. Dat was al een groot knokpartij want eerst zei de voormalige voorzitter toe af te treden maar de dag voor de vergadering trok hij zijn woord terug. Hij was al 14 jaar als enige het bestuur dus het was tijd voor nieuw bloed. Die vergadering was erg heftig en bijna werd het oorlog. Eergisteren zat ik samen met de medebestuursleden van onze VvE voor het eerst samen met de  nieuwe VvE beheerders om tafel. Het begint allemaal echt menens te geworden Er werden goede zaken afgesproken alleen zijn er mensen die altijd hetzelfde gesprek voeren om hun gelijk te krijgen en die tetteren door alles heen. We hebben een zeer ingewikkeld cv systeem en tot nu toe is het een heel gevecht om alle neuzen naar een kant te krijgen. Elke keer wanneer er een nieuw gesprekspartner bij komt beginnen ze weer met hetzelfde gesprek en dezelfde argumenten en wordt uiteindelijk hetzelfde afgesproken dat we alle ketels aan dezelfde kant tegelijkertijd moeten vervangen. Ik weet niet hoe vaak ik dit gesprek al heb gevoerd. Ja, alle onderdelen kunnen nog geleverd worden. We hebben al diverse offertes laten maken en het is een dure grap dus zocht ik een adres waar je het kunt huren. De ketels zijn nu 15 jaar en zijn bejaarden geworden en af en toe een nieuwe pacemaker maakt het niet beter.  ZUCHT!

1 opmerking:

Unknown zei

Kan me voorstellen dat het lastig is, vooral als verse voorzitter van een Vve . Wel eerdere dergelijke ervaringen als voorzitter? Sja, soms moeten er concessies gemaakt worden. Dat heb je met grotere groepen, waarbij men ook nog eens andere gedachtegoed op nahoudt.