maandag 29 oktober 2012

Eventjes tijd voor mezelf


Vandaag heb ik het nogal druk. Normaliter maak ik ons huis clean. Ik hou pas van huishoudelijk werk als het af is. Dan geniet ik van ons schone huis. Vanmiddag komen er mensen van een installatie bureau van onze cv ketel en deze is ingewikkeld. Er zit ook een warmte terugwinunit boven de cv. Het is een Agpo Ferroli een ouderwetse fiat 500  onder de cv,s. Als ze het doen is het ideaal systeem, maar deze cv’s zijn al 15 jaar oud en dat beginnen we te merken. Het probleem is om in ieder geval alle neuzen naar een kant te krijgen voor de vervanging. Toen we hier kwamen wonen was het al duidelijk voor ons dat de vervanging er aan zat te komen en legde het geld hiervoor opzij.  Maar een tijd geleden hadden de bewoners afgesproken dat het een individuele verantwoordelijkheid is. Ieder voor zich, dus. Dit kan niet, we hebben een gezamenlijke aan en afvoer van de rook en water. Iedereen die begint mee gaat doen vraagt dezelfde vragen en ik geef dus antwoord, maar ze vinden het zo gek dat elke keer er weer een expert wordt gevraagd om dit te bekijken. Dus vanmiddag komt er weer eentje kijken. Over 4 weken komt er een vergadering en ik heb gevraagd of die expert erbij is om alles uit te leggen. Wij zijn geen kenners en er komen weer dezelfde vragen. Ik hoop dat er eindelijk een eenduidig antwoord komt dan kunnen we eindelijk beginnen. Men zegt dat we de lessen krijgen die we nodig hebben. Ik leer steeds meer om geduldiger te worden. Niet dat ik hier op zit te wachten maar voor de medemens is dit wel zo prettig. De tijd zal het leren.

Geen opmerkingen: