vrijdag 24 oktober 2014

The day after.


Ik kom vandaag even bij na de spanning van gisteren
Ik wist voor het eerst dat Jesse in ons leven kwam hoe je aan zo’n meisje kunt hechten.
Was alleen aan katten gewend.
Zij sluipvoeten je hart en huis binnen.
Wist echt niet hoe een hond je leven binnen dendert.
Ik zie haar nog liggen op de mat, bij de dokter met haar blote buikje omhoog.
De dokter smeerde er gel op en we zagen een beeld van haar die ik niet wenste te kennen.
Ze kon haar lever moeilijk vinden.
Ons meisje heeft een grote brede borstkas met grote longen.
Daarom kan ze zo snel rennen, wenden en keren.
De dokter zag haar regelmatig slikken en vertelde ons dat ze continu misselijk is.
Daarom weigert ze het eten! Ze is misselijk.
We hielden haar zachtjes in onze armen terwijl de dokter zocht voor een plekje waar ze de naald in kon steken voor die biopsie.
Ze stak en het lukte niet.
Maar haar galblaas was volgens haar de grote boosdoener.
Dus volgde er geen prik meer en wanneer dit weer gaat gebeuren gaat ze onze zeil.
Ik hoop dat dat niet nodig is.
Om half 4 hebben we een afspraak met onze dierenarts.
Ze krijgt dan, zo hoop ik, de goede medicatie.
Dan nemen we weer een portie vitamine G binnen.
Wordt vervolgd.



Geen opmerkingen: