donderdag 16 oktober 2014

Afscheid


Afscheid nemen maakt dubbele gevoelens wakker.
Heimwee van wat was of gaat komen
Woorden zoekend uit de brij van emoties
Bitter Sweet
Vandaag neem ik afscheid van Hannah
Mijn psycholoog die open stond voor mijn doordenderende gedachtegang.
Ik zie haar zitten met haar hand onder d’r kin
Rustige ogen die me beschouwen
Mij terugroepen wanneer ik weer eens aan het fladderen ben
Dan noemt ze me een vlindertje,
Ze houdt me een spiegel voor en geeft me de tijd om mijn woorden te rijgen tot een mooie levensketting
Het afscheid is goed voor me.
Het wordt tijd om verder te gaan
Mijn rugzakje is tegelijkertijd leger en voller
Leger van tegenstrijdige emoties
Voller van positivisme en zelfacceptatie
Het laatste wat ik nu kan schrijven is
Bedankt Hannah en ik hoop dat ik je nooit meer nodig zal hebben.


Geen opmerkingen: