donderdag 9 oktober 2014

Eten.


Vandaag staat alles in het kader van: eten. Na de lange wandeling met Jesse ging ik naar de markt op het Vissersplein in Rotterdam. Klinkt verder dan het is en het is de buitenlandse markt. Ik vind het leuk daar. Ik kijk en bevoel en betast de groente. Dat mag hier. Iedereen doet het en ik weet nu precies wat ik krijg. Dat gebeurt niet overal. De Schiedamse markt toont alleen kramen met prachtige groentes maar ik mag er niet aankomen en wanneer ik iets bestel komt het uit een kist die ik niet kan zien. Soms heb ik dan troep in mijn handen wanneer ik thuis ben en weer terug te gaan. Daar heb ik geen zin in. Maar; de suger snaps zijn voorgekookt. De puntpaprika’s zijn gegrild en liggen nu in een plastic zak. Later ga ik ze ontvellen. Straks ga ik de rode kool snijden en aardappels schillen want we eten rode kool stamppot met of een bal gehakt of rookworst. Ik heb nu al voorpret. 

Geen opmerkingen: