woensdag 8 oktober 2014

De wind in de wilgen (strip)


Een aantal jaar geleden gaf Roen me 4 stripboeken “De wind in de wilgen” cadeau. Samen zijn we grote stripliefhebbers. Ik werd gelijk verliefd want de tekeningen zijn prachtig. Elke tekening is een klein schilderijtje. Ik ben ook een liefhebber van het Engels/Iers en Schots landschap. De tekeningen doen dit unieke landschap hier goed recht. De strip is getekend door Michel Plessix en is gebaseerd op een kinderboek geschreven door Kenneth Grahame. Ik dook in You Tube en tot mijn verassing zijn er veel meer liefhebbers. Het is in vele talen uitgegeven en tekenfilms van gemaakt. Dus het is de moeite waard om You Tube door te neuzen wanneer je van dit genre houdt. http://nl.wikipedia.org/wiki/De_wind_in_de_wilgen vertelt hier meer over. 

Geen opmerkingen: