dinsdag 1 april 2014

Ik kan weer horen.


Vanmorgen ben ik naar het Maasstadsziekenhuis geweest. Ik werd op de KNO poli verwacht door de BAHA verpleegkundige. Baha? Wat is dat? Ik wist het ook niet. We gingen nar onze huisarts en die dook samen met ons op een site. http://www.hoorzaken.nl/baha.htm maar ja, ondervinding is toch de beste leerschool. Eerst was er de gehoortest. Namelijk de diverse piepjes in diverse toonhoogte. Eerst was het stil voor mij en dus voor de verpleegkundige. Het gaat per kant en dit was voor mij de beste kant. Dus, ai ai, niet best dus. Woordjes horen ging aan beide zijdes niet goed. Tot zij kwam met de Baha. Ze zette hem op en wauw. Ik hoorde zoals ik al lang niet meer heb gedaan. Prachtig. Ik ging even naar de hal. Wat een lawaai. Leuk. Net zoiets als je nieuwe glazen in je bril heb gekregen. Dan is er zoiets van; ik kan weer zien. Toen was het. Ik kan weer horen. 

Geen opmerkingen: