dinsdag 25 maart 2014

Gesprek


Mag ik even met u praten?
Ja. Waarover?
Ik ben van het bedrijf dat de glasvezelkabels aanlegt en we willen u en de rest van het appartementen op het net aansluiten.
Oh, ja. We hebben elkaar al eerder gesproken.
Ja, dat klopt.  U en de mede bewoners krijgen van ons een persoonlijke brief daarin staat wanneer we komen om jullie op het net aan te sluiten.
Dus kan ik daarna mijn provider mailen dat hij het knopje om kan zetten.
Nou, neen. Het netwerk is aangelegd door Caiway en wanneer u een abonnement neem dan heeft u hier profijt van.
Caiway? Die is duur.
Er is berekend dat het goedkoper is om heel Schiedam op het net aan te sluiten dan dit te doen per individuele aansluiting. U moet het gewoon zien als een soort NUT verbinding zoals het gas, elektro enz. Elk huis heeft het maar hoeft het niet te gebruiken. En duur? Caiway heeft veel klachten gehad over de slechte verbindingen. Dus heb je grote kans dat ze goedkoper worden.
Sjit! Het klonk zo mooi. Té mooi om waar te zijn.

Later bedacht ik me dat ik bij de NUT verbindingen ik kan kiezen welke provider ik wil hebben. Dit zal hierbij hier niet gelden. Als de gemeente het had aangelegd dan wel maar niet de provider zelf. Die gaat voor de klanten. 

Geen opmerkingen: