woensdag 13 augustus 2014

Portretfoto


Ik heb eens een lang verleden een fotografiecursus gevolgd bij Jos Poeder te Delft. Zij is goed, om het kort door de bocht te vertellen. Zo probeerde ze me te leren hoe een portret foto te maken. Dat ging nogal moeizaam voordat ik het begreep. Zo zette ik dan regelmatig mijn lief op de gevoelige plaat en ze zei dan kordaat van: neen, dat is het niet. Ik dan maar tegenwerpen van: hij staat er toch op! Neen dus. Later heb ik mooie foto’s van deze knapperd gemaakt. Zo ga ik dan tijdens alle soort feestdagen met mijn toestel in de hand zwerven door de stad. Deze heb ik gemaakt op het Eendrachts plein in Rotterdam. Terwijl ik hem toestemming vroeg om hem te mogen fotograferen nam ik al de eerste. Hij was het hier niet mee eens. Eerst moest ik een lekker hapje van hem kopen want dit is genomen op het eerste koningsfeest en dan staan de verkopers op straat. Of ik iets heb gekocht? Voor jullie de vraag en voor mij de weet. 

Geen opmerkingen: