donderdag 28 augustus 2014

Soms krijg ik het te pakken.


Het slaat soms in een keer toe. Een mens wil soms een wat anders! Het leven is saai. Wat ziet mijn oog?  Dan slaat het experiment virus toe, O liep ik vandaag voor het eerst met mijn buurvrouw op de buitenlandse markt op 't Visserijplein. Ze is haar grote liefde gevolgd van uit Thailand. Ze houdt van markten en wilde met mee. We liepen langs de viskramen en wat zag ik in de aanbieding. Haai! Echt waar! Voor het eerst gezien op de markt. In een opwelling kocht ik 2 kleine haaien. De ene ligt in de vriezer en de andere in de koeling. Ik vertelde dit mijn lief en deze keek met een vermoeide blik naar mij. Dit soort capriolen haal ik vaker uit. Soms ten goede en soms niet. Ik hoorde een diepe zucht en met een gelaten stem vroeg hij uiteindelijk of ik erover wou ophouden. Het staat hem steeds meer tegen. Ik snap het maar toch liggen de 2 haaien in de koeling. Ik ga het proberen door het te kruiden, bloem te wentelen. Een grote koekenpan te pakken en in de olie en boter te pakken. Hoe weet je wanneer die gaar is werd er gevraagd. Heel goed kijken was het antwoord. Weet er iemand in dit universum hoe ik haai kan bereiden? 

Geen opmerkingen: