dinsdag 19 augustus 2014

Opluchting


BAHA INTENSO
Na gisteren om 06.00u opgestaan te zijn kwam ik om vijf over half een thuis en ik was gebroken. Ontzettend druk geweest. 06.00u lijkt vroeger dan voor de vakantie. ’t Is een stuk minder licht, en dat maakt het opstaan er niet gemakkelijker op. Maar ik was bij dat ik doodmoe thuiskwam gisteren. Boterham gegeten, snel mijn bed in en door Els om 14.00u eruit gehaald. Metro naar Schiedam Centrum en daar de trein naar R’dam Lombardijen, het Maasstad ziekenhuis. De hechtingen bij Els werden verwijderd. Het ziet er perfect uit. Schoon, droog, en het geneest goed. Ook het rare witte plastic kapje mocht eraf. Daaronder zie je een soort van klein ventieltje, waarop over een week of vijf, de laatste dag van september haar nieuwe gehoorapparaat gaat worden geklikt. Els besloot een zwarte BAHA te willen, zodat ie lekker opvalt. Ik kon een glimlach niet onderdrukker. Het word een cochlear BAHA Intenso. Een analoog uitstekend werkend gehoorapparaat.


Waarom een analoge uitvoering? Omdat de digitale uitvoeringen tot nu toe niet goed waren en Els er dan een moet gaan uittesten voordat de kinderziektes eruit zijn. Mooi dus voor een opvolger van deze, maar niks voor Els nu. Die moet een goede, degelijke, en simpel bedienbaar apparaat hebben. Kortom die is gisteren besteld. Als we ‘m vervolgens in huis hebben moeten we nog wel wat accessoires aanschaffen voor de TV, de computer, de telefoon, een droogdoos, of zakje, schoonmaakspullen, borsteltjes e.d. maar dat komt wel. Eerst wachten en de tijd tot eind september doorkomen en dat is nog best lastig, want alleen op Els d’r slechtste oor zit nog een gehoorapparaat, want die andere is een paar weken geleden overleden en voor zo’n korte tijd neem je niet even een nieuwe. Kortom behelpen dus. Maar we zijn wel weer een grote stap verder opgeschoten naar mijn idee. Heerlijk. 

Ik ben weer aan het einde van mijn pauze, en ga weer verder. De groetjes.                                                            Jeroen

Geen opmerkingen: