dinsdag 27 mei 2014

Mijn tweede dag deze week zit er op.

Mijn hoofd loopt over. Het was een leuke dag. Ik begon
Kattenplafond met de 2 wegen naar boven, de boom manier met
de  plankjes, of de snelweg met de vloerbedekking.  Bovenop zit
Knul, onze heilige Birmaan.
vanmorgen al voor achten en toen bleek Lenie er al te zijn vanaf kwart over zevenen.

Els en ik waren ook al vroeg op vanmorgen want we moesten van de Irado onze bank om  07.00u buiten zetten. We wilden ‘m al twee weken kwijt, maar konden pas vandaag een afspraak maken om ‘m op te laten halen. We hadden hulp. Goran was er stipt op 07.00u. Hij had gisterenavond nog gebeld dat hij de afspraak niet vergeten had en had twintig wekkers gezet. Hij vertelde dat ’t vannacht 02.00u was geworden en desondanks zag hij er wakker uit. Ik had al gereedschap klaargelegd want de kattentrap naar hun plafond moest deels verwijderd worden wegens de grote van de bank. Ik was blij dat we hulp hadden want het was een kolos van bijna twee kuub. Eenmaal buiten hebben wij beiden de bekleding er af gesneden en die krijgt weer een nieuw doel. Het geeft me toch een ruimte in de huiskamer. Ons huis lijkt stukken groter.

Direct daarna ben ik naar het werk gegaan, en bij thuiskomst was de bank al weggehaald. Prettig. Op het werk begonnen we met de post, en heb ik eens goed bestudeerd hoe het postvak van mijn voorganger er uit ziet. Dat is een hele goed opgeruimde boel, en toen we vervolgens aan regelwerk en telefoontjes begonnen zag ik ook het nut daarvan. Hele eerder gevoerde conversaties inclusief mailadressen en historie komen te voorschijn en daar zal ik in de toekomst ook veel aan hebben.

Om half 10 hadden we overleg met het team op afd. ouderen en dat kan je maar beter voor bereiden middels bekijken van de dagstaat en gelijk even zien wat de stand van zaken is middels afspraken die we vorige week dinsdag gemaakt hadden. En nu is het 13.00u geweest en voor mij ook echt genoeg. Soms word je geleefd door telefoontjes. Je moet tegelijkertijd zeer geduldig zijn als de antwoordmachine je verteld dat iedere medewerker bezet is, en dan kun je ‘m niet zomaar neerleggen want anders kom je weer achteraan in de rij.

Ik ga me voor de rest van de dag een beetje ontspannen. Els bleek net voor mij thuisgekomen te zijn, die had ook veel gedaan. Er was voor een dikke € 190,- dierenvoer binnengekomen. Dat hebben we ondertussen een plek gegeven. Ook de huiskamer is een beetje heringericht en lekker ruimtelijk geworden. Verder heeft Jesse haar grote ronde gehad, Els is bij de gehoorboer geweest i.v.m. haar hoortoestellen, en is boodschappen wezen doen. Kortom allebei op apegapen. Maar tegelijkertijd tevreden moe.

Ik ga zo eerst minstens een uurtje slapen. Meer nieuws heb ik ook niet.

Gegroet


Jeroen

Geen opmerkingen: