zaterdag 17 augustus 2013

Waterafvoerputje


Hoe verzin ik het om hierover te schrijven. Nu. Vandaag kwam ik een medeflatbewoner tegen en zij vertelde me dat ze bang is voor lekkage vanaf haar bovenbalkon omdat er na een grote regenbui  er altijd water staat. Nu hebben wij daar ook last van maar gelukkig wist ik het antwoord. De afvoerputjes staan op de hoogste plek van het balkon en dan stroomt het water niet in de goede richting. Met een korzelige blik in haar ogen liep ze weg. Ik zat tegelijkertijd te denken aan ons oude huis. Op een gegeven moment werden we gesommeerd door de gemeente dat er een gevaar was dat de bakstenen in de voorgevel van het huis naar beneden zouden vallen. Dus werd er een aannemer aangewezen om deze klus te klaren. Alles wat we moesten doen was dit bedrijf te betalen zo ongeveer € 35000,-. We hadden dus geen keus.  Later bleek dat ons huis niet het enige was met dit euvel en kwam de gemeente op de proppen met een renteloze lening waar wij dus naast zaten. We zaten ong. 8 maanden achter een groen gordijn. Maar ik zag op een mooie ochtend dat er een man op ons zeembalkon stond met een klopboor een gat te boren in de bodem van het balkon. Prompt kregen we lekkage in het portiek en in de lamp die daar hing. Ik belde met dat bedrijf terwijl ik nog bloedlink was en gaf de aannemer een schrobbering van wat er was gebeurt. Maar de gemeente verordende ons om dit te doen was zijn weerwoord. Ik vroeg hem of de gemeente dit ook zou betalen? Nee dus. Daardoor hoefde ik de helft van de onkosten “maar” te betalen. Hij dacht zeker aan een oud spreekwoord. Een boze vrouw is een verschrikking gelijk.  

Geen opmerkingen: