zondag 18 augustus 2013

Clapping Hands

Uit Nieuwsbrief mei 2012 Vendicum
Dit is een stuk geschreven door de minimalistische componist Steve Reich. Roen en ik zagen op de tv een uitvoering van Dessert Music en waren verkocht. We werden opeens groupies van deze man. Zijn muziek is uniek. De “eenvoudige” muziek met kleine variaties, waarin stemmen worden gebruikt als slaginstrument. Ik droom hier mee weg naar? Weet ik veel!  Wanneer we enthousiast dan zijn we  enthousiast,  kopen ons wild aan de cd’s en luisteren er bijna dag en nacht naar. Zo vaak dat we er later strontziek van worden. Dan heerst er stilte in ons huis. Later, veel later draaien we zo nu en dan een cd en genieten in alle rust.

Later kochten we mobiele telefoons met de ring tunes. We vochten onder elkaar welke de gewone ouderwetse telefoongeluid mocht gebruiken want die tunes! Jakkes! Niet om aan te horen. Roen won. Ook blijkt het nu dat wanneer mijn mobieltje loeit de mensen tegen me moesten zeggen dat het echt mijn mobieltje is. Met schaamterood om mijn kaakjes en wat gestamel pakte ik dan dat toestel. Roen heeft nu zo’n hyper moderne aangeschaft en ik kreeg de zijne met dat telefoongeluid. Toch droomde ik tussentijds dat ik een tune van mijn muziekverzameling kon gebruiken als ring tune. Dan denk ik toch altijd aan de compositie van Steve Reich “Clapping Hands” en nog steeds lijkt me dit mooi. http://youtu.be/FcFyl8amoEE   Ik zoek nog altijd steeds naar iemand die me verteld hoe ik dit in vredesnaam moet doen en helaas aan Roen heb ik deze keer niets. 

Geen opmerkingen: