zondag 25 november 2012

STAP voor STAP



Ik ben door TNS NIPO gevraagd mee te doen met een onderzoek. Het onderzoek heet Stappenplan Onderzoek, en loopt tot de tweede helft van februari 2013.

Ik heb een zogenaamde Triprecorder toegestuurd gekregen met handleiding en moest het een en ander aan programma’s down-loaden. Het is dus een GPS Zender.

Ik moet hem waar ik ook ga bij me dragen en dan peilt het apparaat waar ik ben, waar ik stilsta, hoe snel ik loop, en een maal in de drie dagen moet ik die data downloaden naar mijn computer. Echter wel voorzien van bijbehorende agenda en gegevens en dan doorsturen naar waar ze de gegevens verzamelen.

Vorige week zondag begon ik, en dacht een fluitje van een cent, maar afgelopen donderdag was ik vrij en dacht ik ga de gegevens even invoeren en doorsturen en daar begonnen de problemen. Ik liep tijdens het downloaden v d gegevens even bij de LIDL waar ik boodschappen deed en TNS belde me even of ik problemen had. Die had ik toen nog niet. Thuisgekomen dacht ik, het duurt nu al drie uur en dat kan niet kloppen. Handleiding no maar eens gelezen en ik dacht dat ik misschien te lang had gewacht met downloaden en het geheugen te vol geladen had. Apparaat gewist en opnieuw ingesteld. Ik kwam er tijdens het herlezen achter dat ik alweer wat vergeten was. Dat gelijk herstelt. Toen tot half elf vanmorgen het apparaat bij me gedragen, behalve in de bioscoop gisteren want de piepjes die de zender maakt zouden wel erg irritant zijn gedurende de film.

Toen dacht ik dat zal nu wel soepel gaan, maar nog steeds kreeg ik niet de beloofde agenda te zien die ik moest invullen. Voor de “twintigste keer” de handleiding gelezen en een klein dingetje toch kennelijk over het hoofd gezien. Technisch lezen blijft een vak apart en nu is de eerste overdracht uiteindelijk toch gelukt. Het gaat letterlijk Stap voor Stap.

 

Geen opmerkingen: