maandag 5 november 2012

Sanquin bezuinigt

Het is een mooi logo

Wie of wat is Sanquin? Dit is een bedrijf waar bloed of plasmadonoren worden afgetapt, om het kort door de bocht te schrijven. Ik ben al jaren bloeddonor en later is dit plasma geworden. Laatst kreeg ik een cadeau omdat ik al 100x bloed of plasma heb gegeven. Plasma is het bloedvloeistof dat overblijft nadat alle rode cellen en andere dingen zijn teruggestort in de donor. Hiervan worden allerlei medicijnen van gemaakt en is dus onmisbaar.  Ik las dus in de krant dat dit bedrijf ook moet bezuinigen. Waarom? Ik weet het niet. In ieder geval stond ik dus vandaag voor de balie om een afspraak te maken. Dit keer na 1 januari want mijn HB (ijzer) gehalte is te laag. Ik ga altijd op de maandagochtend. Daarop is mijn agenda gebaseerd. Alleen alles verandert en ze zijn alleen op de woensdag en vrijdagochtend open. Dus werd het woensdag. Ik werd lichtelijk korzelig want het verstoort toch mijn ritme en ze verdienen toch al aan mijn plasma en ze krijgen het gratis! Ik heb even dit bedrijf gegoogeld en inderdaad daar staat te lezen over de bezuiniging. Ook het zinnetje dat de donoren hier weinig van zullen merken. Ik moest ook langer wachten dan anders door minder personeel, dat speelt ook een rol. Ik zag ineens voor mijn ogen dat dit in het gevolg altijd zo zal zijn. Minder uren open en minder personeel. Ik schiet weer tot conclusies en eigenlijk moet ik afwachten of mijn vermoedens kloppen of niet. De tijd zal het wijzen

Geen opmerkingen: