maandag 5 januari 2015

Een moeizame start vanmorgen.


 
Het was later of zogenoemd vroeger inde morgen dat we gingen slapen. Ik was moe genoeg, maar we hadden, en dat hebben we al een behoorlijke tijd, geen stopknop om de gesprekken en de gespreksonderwerpen te stoppen. Dat praten kan geen kwaad, sterker nog dat is helemaal te gek, maar je drinkt wat meer, en als dan de wekker om 06.00u af gaat dan lijkt dat niet alleen vroeg, maar dan is het dat ook.

Ik dacht in eerste instantie, dat ik niet veel te doen zou hebben, maar dat viel anders uit. Het eerste anderhalf uur volcontinue aan de telefoon gezeten, zowel met het ROG, het orgaan wat vanaf 1 januari de taak voor een groot deel van Het CIZ heeft overgenomen. Het ROG is de Regionale Voorziening Gehandicaptenzorg dat voor de gemeentes Schiedam, Vlaardingen en Maassluis de indicatie overneemt. Vanaf half negen gepoogd ze aan de lijn te krijgen. Alles is overbezet. Vervolgens gepoogd een instelling voor dagbesteding aan de lijn te krijgen. Ook daar volcontinue de ingesprektoon. Het lijkt wel een soort van file.

Uiteindelijk besloten om beide organisaties maar te mailen. Ben benieuwd of ik iets van ze terug ga horen.

Officieel hebben we ook nog helemaal geen instructies gehad over hoe het nu allemaal gaat worden. We hebben as. Donderdag wel een officiële bijeenkomst waar het een en ander uit de doeken gaat worden gedaan. Ik ben heel benieuwd, en heb er eigenlijk weinig vertrouwen in.

Tot nu toe zijn er op de TV en Radio alleen maar infantiele boodschappen voorbij gekomen waaruit zou moeten blijken dat alles beter word en dat iedereen die echt hulp nodig heeft het ook zal krijgen, terwijl tegelijkertijd een der grootste bezuinigingsmaatregelen er doorheen gesluisd is.

Toch blijkt dat ik voorlopig goed wakker ben, want ik heb toch al het een en ander kunnen doen.

Ik ga weer aan de slag.

Geen opmerkingen: