zondag 25 januari 2015

Trein, beer en passagier.


Een aantal Jaren geleden volgde ik bij de SKVR een serie workshops gegeven door Nico Kervesee. Het heette “het experiment”. Ik kan me de eerste lessen nog goed herinneren. Om deze cursus te volgen werd niet vereist dat je een vooropleiding had genoten. Dus kwamen de basis oefeningen aan bod. Een van die oefeningen hield in dat er een aantal voorwerpen uit de kast moest worden getoverd en dat deze in een compositie te zetten en met houtskool uit te werken. Dat werd geweldig leuk worsteling. Daarna werden onze werkstukken neergelegd en alles besproken. Hij is een man van weinig woorden herinner ik me, maar hij liep daarna weg met de verzuchting dat we in ieder geval konden tekenen. De tekening hierboven is er een souvenir van. Wat heb ik toch veel van die man geleerd. 

Geen opmerkingen: