donderdag 23 mei 2013

Snuffelend door mijn bestand.


Ik ben weer eens bezig door mijn fotobestand te snuffelen. Kijken wat ik heb, de mooiste in een map stoppen en eventueel bijwerken enz. enz. Deze foto hierboven is  mijn eerste “werkstuk”. We moesten een of twee objecten nemen en met houtskool proberen deze op een vel papier te krijgen. Het hoefde niet exact te gelijken maar een impressie hiervan te maken. Dit gebeurt in het 1ste jaar en we waren met z’n drieën en gezamenlijk waren we aan het worstelen met de weerbarstige materie.  Nico ging in de laatste 10 minuten  kijken of we enige tekenkunde in onze vingers bezaten. In de uitleg wat “het experiment” inhield werd er verteld dat er geen tekenervaring nodig was. Tot zijn opluchting bezaten we dit wel en zou het niet zo droevig zijn dat hij met mensen moest werken die hier geen kaas van hadden gegeten. Mijn objecten waren een houten speelgoedtrein en een pluche beer. Ik omschrijf dit zo anders heb je een grote kans dat je warrig naar de foto kijkt en er geen jota van snapt. Dat’s zonde van je tijd. 

Geen opmerkingen: