zondag 12 mei 2013

Bloemen


Roen en ik hadden afgesproken dat we vanmorgen langs de Vijfsluizen zouden wandelen met onze geliefde Jesse. Een tijdje geleden liepen we met z’n tweeën, Jesse en ik, daar en ik zag allerlei kleine bloemen die erom zaten te schreeuwen om gefotografeerd te worden. Die tic heb ik van mijn ouders overgenomen om de bloemen in het wild te koesteren. Ook onkruidbloemen zijn op hun eigen wijze “mooi”. Vroeger hielden we thuis een bloesemtocht in deze tijd van het jaar. We woonden niet ver van de Betuwe waar dan de fruitbomen bloesemden. Toentertijd waren die bomen nog bomen in plaats van mini boompjes. Voor het gemak van het plukken zijn zij zo gemanipuleerd . Het was altijd een feest voor het oog. We zijn niet ver gelopen maar dank zij de moderne techniek heb ik toch een aantal mooie bloemen digitaal geplukt. 

Geen opmerkingen: