dinsdag 21 mei 2013

SKVR

Snuffelend door mijn afbeeldingen kom ik weer bij de SKVR. Daar zat ik bij de groep “Het experiment” dat onder de bezielende leiding van Nico werd geleidt.. Hij gaf ons een thema en daar begon het geworstel. Dit vonden we een leuk gegeven en het had wat masochistisch. Waar beginnen we. Waarmee doe ik dit. Dit lijkt nergens op. Help ik kom er niet uit. He! Zo kan het ook. We waren een stel einzelgängers. Beeldend bezig zijn dat is wat ons verbond. Later kwam Roen erbij om dit alles te fotograferen. Het koste moeite en tijd voordat hij als niet schilder geaccepteerd werd. In al deze reportages die door beiden werden gemaakt zie je wanneer er een gezamenlijk werk werd gemaakt en en hoe we toch in staat bleken om samen iets unieks te maken. Nico zette alles op waar we mee moesten gaan werken. Of was er een heel groot vel tegen de muur of stonden er een aantal ezels klaar met papier erop. We kregen een thema en begonnen te schilderen terwijl we een glaasje wijn en lekkere hapjes te nuttigen. Na verloop van tijd stopten we en gingen verder schilderen bij de buurman/vrouw enz. Hoe meer glaasjes wijn hoe vrijer we werden. Ik heb hier altijd van genoten. 

Geen opmerkingen: