zondag 30 december 2012

Rooster Maken


Vandaag ben ik druk bezig het rooster voor de etaleurs te maken. In ieder geval, het staat in klad. Ik laat dit altijd nakijken door mijn lief want de truc is om de verdeling tussen de 3 etaleurs zo eerlijk mogelijk te maken. Dit is voor mij een puzzelstukje en daar is Roen goed in. Ook heb ik de verschillende thema’s die door Fair Trade aan ons geleverd zijn om uit te voeren opgeschreven. Wij, als etaleurs, proberen dit allemaal te visualiseren in de diverse displays. Een paar jaar geleden volgde ik in Culemborg een etalage workshop, ze hebben een mooi Engelse term hiervoor, maar die ben ik vergeten. Ik had er trouwens heel weinig aan. De etaleuse had de keuze uit alle artikelen van de hal. Wij,  wanneer we weer in de winkel aan het werk zijn, moeten het doen met de artikelen die we hebben en dat is een stuk minder dan in Culemborg. Bovendien zitten we niet aan de straat maar aan een inham/pleintje met hoogte verschil. Dus om klanten te lokken is het raadzaam wat grote artikelen te gebruiken. Theorie en praktijk zijn vaak verschillende dingen. Ook proberen ze ons in een structuur te duwen, daar heb ik een hekel aan. Want elke Wereldwinkel is autonoom en dat zit ze dwars. Het is en blijft leuk om te doen. Nu de feestdagen zo goed als achter de rug zijn wordt het erg rustig in de winkel en dan is het fijn om wat te doen te hebben. Anders vliegen we elkaar maar in de haren. We staan altijd met z’n tweeën, vandaar. Maar nu? Nu ga ik lekker naar de top 2000 luisteren, altijd aangenaam. Ondertussen speel ik een spelletje op mijn pc om wat te doen te hebben.

Geen opmerkingen: