donderdag 14 november 2013

Alabama Song


Roen is nu al een aantal weken elke avond thuis en er begint al een soort van avondritme te ontstaan. Zo zitten we samen achter onze eigen laptop wanneer er niets is op de tv. Dat komt regelmatig voor. Dan zet ik een cd op want we hebben zat muziek in huis. Zo zette ik laatst een cd op van Marianne Faithfull die muziek zingt van Kurt Weil. Dit is een componist uit Duitsland. Hij was een briljante componist uit de jaren ’20 van de vorige eeuw, met soms een vlijmscherpe tekst. Ik draai toch vaak Alabama Song die door haar doorleefde stem dit lied prachtig vertolkt. http://youtu.be/9T59ej_TlXE Elke keer wanneer ik dit nummer heb gehoord dan neurie ik deze een aantal dagen lang want dan wil dit lied niet uit mijn hoofd verdwijnen. Nieuwsgierig geworden? Googel zijn naam en dan lees je bijna alles over hem. 

Geen opmerkingen: