dinsdag 24 december 2013

Mijn nummer 1

Mike Oldfield in 1973

Els heeft ook mij gevraagd naar mijn nummer 1 op muziek gebied.
Na stevig nadenken kom ik bij Mike Oldfield terecht.
Ik was toe ik in Nijmegen ging wonen, voor het eerst weg van mijn ouders kocht ik de complete box van hem.
Wat me zo beïndrukte was dat hij alle instrumenten zelf bespeelde en een van de stukken die ik helemaal grijs gedraaid heb op mijn oude dual pick up was Tubular Bells.
Later verscheen er ook nog een verbeterde versie maar persoonlijk vind ik de eerst uitvoering nog steeds de beste.
Mijn buren waren daar niet altijd even blij mee, want hard klonk het het beste uit mijn prachtige magnat boxen die ook al een hele tijd geleden door en door versleten zijn.
Wat je hier ziet is de live versie vlak nadat hij het stuk had uitgebracht in 1973. Ik heb vol verbazing zitten kijken want ook ik had het stuk nog nooit live gezien.
Geniet ervan.
Gegroet.

Hot

Geen opmerkingen: