woensdag 11 december 2013

Als een kind zo gelukkig ben ik.


Gisteren liep ik op de Blaakse markt. Roen en ik zijn hier kind aan huis, zogezegd. We staan bekend als het stel met hond. Dus wanneer een van ons alleen zonder hond lopen valt het op. Regelmatig wordt er dan gevraagd waar die van mij is, zoals ze in Arnhem zeggen. Zo kom ik aan mijn babbeltjes met de een of ander. Ik liep langs mijn kleding boetiek en kreeg een bakkie. Zo liep ik langs een bekende kraam op het rommelmarkt gedeelte. Roen zou zeggen: een honderd en een laden kraam. Vaak is er niets tot onze gading. Maar deze keer zag ik hem! DE BUS! Een blikken Japanse bus. Ik werd gelijk hebberig van en deze keer volgde ik mijn impuls. Ik had hem vorige week al gezien maar wist me toen te bedwingen. Ook omdat ik dus had vernomen dat dit item als collectors item wordt gezien en de houder van de kraam kennen wij als iemand die niet het onderste uit de kan wil halen. Wat volgde een beetje praten, wat met getallen goochelen en verder babbelen. We kwamen uit op € 19,- en tevreden scheiden zich onze wegen. Roen was verrast met mijn aanwinst. Hij lijkt op een Hino, een Japans merk. Wat ook opvalt, is dat de mensen in deze bus Europees zijn. Vreemd.


Geen opmerkingen: