zondag 22 december 2013

Gesprek

©Anton Havelaar
Ringgg. Ik sta voor de deur en er wordt opengedaan. “ Heb je tijd?” “Ja”. “Hoe gaat het?” ”Ik baal want de kachel doet het niet goed en elke keer moet ik een monteur vragen.” “Zeuren, blijven zeuren totdat alles goed is. Trouwens. Je weet dat er op een aantal balkons lekkage is en ik ben hier en daar geweest en bij een aantal is het kitwerk niet wat het zou moeten zijn. Dus dacht ik om bij de volgende VvE vergadering erover te hebben om een kleine onderhoudsbeurt te laten uitvoeren”. “? Bij mij is er niets te zien dus waarom? Als het gaat lekken hoef ik toch alleen te bellen en dan wordt het gerepareerd?” “Nee dus. De flat is al 16 jaar oud en is het tijd voor een kleine revisie.”  “Ik snap dit niet. Toen ik hierheen verhuisde dacht ik dat een flat geen onderhoud nodig heeft.” “Misschien het beton niet maar tussen de verbindingen van balkon en flat zit kit en door de tijd heen bij regen, zon en vocht wordt dat slechter.” “Wat vreemd, ik wist dat niet.” “Trouwens, er komen toch aanpassingen bij jou en Riet om het vrijkomende vocht van de ketels via de standpijp af te voeren. Bij Riet is de pijp nog helemaal ingemetseld. Aan onze zijde is dit toch bij de vervanging van de standpijp los geboord. Is dat ook bij jou gebeurd?” “Dat weet ik niet.” “Echt niet?” “Nee, echt niet.” 

Geen opmerkingen: