zondag 29 november 2015

Voordeel van het ouder worden.


Zijn er dan voordelen tijdens het ouder van mijn lijf?
Jazeker.
Bijvoorbeeld het vertellen van grappen en grollen.
Vroeger  vertelde ik ze graag tot ze allemaal grijs en grauw waren geworden.
Been there en done that was het commentaar.
Ik hield er dus mee op en wachtte en wachtte en wachtte.
Een aantal decennia later dus en wanneer ik ze nu vertel sprankelen ze van “nieuwheid”.
Dat ze briljant zijn. Nou neen maar ze zijn een beetje vreemd, dat wel.

Een olifant en een muis lopen samen over een brug.
Wat stampen we lekker he? Zegt de muis.

Geen dijenkletser. Maar soms denk ik aan deze mop wanneer 
Rutte zegt dat hij naar een Europese Top gaat en dan de rest van Europa
Een lesje gaat leren over hoe wij Nederlanders vinden hoe het moet.

En serieus denken dat ze naar ons gaan luisteren.

Geen opmerkingen: