vrijdag 13 november 2015

Alles veranderd en blijft hetzelfde.

Zo hebben we onze rituelen.
In het verleden was er eentje dat we een borreltje namen voor het slapen, tijdens “Het oog op morgen” en de dag napraten.
Zoiets van hoe was die van jou en hoe was die van mij.
Afspraken maken, veranderen of  behouden.
Dat is niet meer.
Door de ziekte van mijn lief is alles door elkaar gehusseld.
In de avond zijn we zo moe dat we vaak al zo rond 10 onze ogen niet geopend kunnen houden want in de ochtend zijn we vroeg wakker.
Soms heel vroeg en dan is de kans groot dat het piekermonster toeslaat.
Ik sta dan op, maak een grote kom thee en zetel me dan achter mijn pc.
Om half 8 zet ik koffie en maak Roen wakker terwijl ik weer naast hem kruip
We kijken hoe de zon opstaat wensen elkaar een goede morgen en gaan pratend de dag beginnen.
Maken afspraken, vertellen onze ideeën en dan staan we op om even te gaan zitten om onze adem te tellen.
4 tellen inademen, 2 tellen niets, 6 tellen uitademen en weer 2 tellen niets. Enz.
Een oude gewoonte is weer herleefd.
Zo zie je maar,

Alles veranderd en blijft hetzelfde.

Geen opmerkingen: