donderdag 4 december 2014

Wanneer ben je ergens thuis?


Als fervente marktliefhebber die ik ben woon ik hier in Luilekkerland. Er zijn in de omgeving 3 markten waar ik kan rondlopen. Eentje in Schiedam en 2 in Rotterdam, nl op de Blaak en de ander op het Visserijplein of zoiets. In Schiedam is de markt de duurste maar daar heb je een goede kippenboer en aardappelboer uit Zeeland. Op de Blaak staat er een kaasboer waar Jeroen graag zijn Emmentaler kaas haalt en de Franse kazen zijn er goed betaalbaar. Op 't visserij plein is de visboer een pre en alle groentes en fruit zijn zelf uitzoekbaar en pakbaar. Ook is er een kraam met spullen net onder of over de datum heen. Dit zijn groen/vlees of soeppoeders, afbakbroodjes en croutons. Altijd weer iets anders en dit spul kan eigenlijk jaren bewaard worden. Zo kan ik nu vissoep, pindasoep, mosterdsoep en aardappelsoep maken. Kokend water met poeder en wat vulling erbij. Koopjes en heerlijk. Zo ik de marktlui begin te leren kennen werkt dit ook andersom. Toen Jeroen niet meer mee kon werd er overal gevraagd waar de baas is. Bij het afwegen van de goederen wordt er vaak wat royaler afgemeten want ik kom nog regelmatig terug. Dit wordt op prijs gesteld. Wanneer dit gebeurt op de markt in de grote stad dan ben je hier thuis. 

Geen opmerkingen: