woensdag 31 december 2014

Alles verandert en blijft hetzelfde.

Een oud werkstuk van me.
Kwam thuis na de wandeling met Meisje en zag mijn geliefde worstelen met antennes, scartkabels en later Router verbindingen om alles weer als vanouds te krijgen. We zijn van provider veranderd en weer teruggeworpen in de tijd waarin er bijna niets draadloos was. Toch kunnen we nog steeds bellen, internetten en tv kijken.  
We zijn ook dit jaar een dierbaar hondenmeisje verloren en missen haar nog steeds. Toch is er een ander maatje gekomen die de taken van Jesse met haar eigenheid op zich heeft genomen en zich in een ander deel van mijn hart aan het nestelen is.
Sprak laatst met mijn zoon die dit jaar alweer in een ander decennium leeft. De gesprekken tussen ons blijven als vanouds en toch veranderen de nuances.
Ook kijk ik naast me en zie mijn lief en mijn maatje. Weliswaar een maatje groter en grijzer. Hoe lang hij hier is weten we niet dus blijf ik genieten van het hier en nu. We zijn een beetje ouder geworden en hopelijk een beetje wijzer.


Geen opmerkingen: