woensdag 23 oktober 2013

VOORTSCHRIJDENDE ACHTERUITGANG, DOODENG


Vandaag een maand thuis. Had ik stiekempjes gehoopt op herstel door de rust en ontspanning, nu, daar is geen sprake van.
Hield ik 6 jaar geleden een dagelijks dagboek en symptomenlijst bij, dat doe ik niet meer. De saaiheid en de weinige verschillen hebben dat moeilijk gemaakt. Nu kijk ik wel wekelijks naar een paar punten en zie en vooral voel gewoon achteruitgang.
Even een rondje over de markt en ik was gisteren gewoon te moe om nog een kop koffie te gaan drinken. Een rondje met de hond onder aan de voet van ons huis en ik ben buiten adem. Een uurtje zwemmen hou ik gewoon niet meer vol en ik heb de scootmobiel nodig om thuis te komen. Ook de verhoging van pijnstilling heeft geen goed gedaan. Vanmorgen werd ik al om 05.00u wakker van de pijn en ben er ook vroeg uitgegaan om dit stukje te schrijven.
HET MAAKT ME BANG.
Angst had ik natuurlijk al vanaf de diagnose, maar uiteindelijk kwam ik weer aan het werk en kon volwaardig werk afleveren. Nu schrijf ik hele leuke en interessante blogjes waar veel positieve reacties op komen, en dat geeft ook bevrediging en lol, en zorgt met al het bijbehorende zoek en speurwerk voor een blijvend werkende geest, maar levert en financieel niks op en de onzekerheid over hoe verder blijft. De bedrijfsarts reageert al drie weken niet op mijn vraag voor een gesprek, en ondanks dat ik tijdens het zwemmen al lang niet meer duik, voel ik me in het diepe.

WAAR GAAT DIT NAAR TOE ?

Geen opmerkingen: