donderdag 10 oktober 2013

En nu?


Ik zit hier nu achter mijn pc naast mijn lief. De foto’s van de dierentuin zijn uitgeschud vanuit mijn camera. De slechten zijn uitgezocht en weggezapt. Helaas, het waren er meer dan ik verwachtte. Ook is de cursus “Creatief schrijven” gedownload. Hoofdstuk 1 heb ik doorgeneusd.  Ook daarin wordt begin van het schrijven van een verhaal uitgelegd. Ik heb minstens 4 aanbevelingen ontvangen. Altijd gebeurt het wanneer ik uit meerdere dingen kan kiezen dat er een kleine kortsluiting volgt met de volgende wanhoopskreet; En Nu? Dat bekent gewoon dat ik alles moet sluiten, een uitnodigende blik naar onze viervoeter sturen en even wandelen. Dit is niet de eerste keer dat dit gebeurt. Ook bij de SKVR kregen we van Nico Kervezee: of een wazige print van een het werk van een kunstenaar, of een gedicht of deel van een tekst in onze handen geduwd met de opdracht: Maak dit je inspiratiebron. Dan ging ik wat krassen, kijken, praten, verf spreiden over een leeg blad en daarover nog een blad neerleggen en dit uit elkaar trekken. Dit geeft een apart effect. Zo ga ik les 1 ook aanpakken, maar in ieder geval gaat de radio muziek opvangen want wanneer er mensen praten op de achtergrond dan loopt het niet goed. 

Geen opmerkingen: